Marketing: Kratki vs. dugi sadržaji - SEO optimizacija



Mnogi koji se bave poslovima marketinga smatraju dužinu sadržaja kritičnom temom. Ključno je pitanje, treba li pisati mnogo kraćih sadržaja/članaka ili se fokusirati na dugačke sadržaje. Pod dugim sadržajima smatraju se oni koji sadrže više od 1000 riječi.

Kao i u mnogim drugim stvarima ne postoji jednostavan odgovor. 

Prednosti pisanja kraćih sadržaja

Internet je danas pretrpan sadržajima i pozornost čitatelja sve je manja. Mnoge tvrtke se opredjeljuju za kratke sadržaje za svoje marketinške potrebe. Većina je u obliku blogova i infografika. Čitatelji su nestrpljivi i žele da odgovori koje traže kroz tražilice budu što brži. Mnogi od njih izbjegavaju čitati svaku riječ sadržaja i obično preferiraju čitanje kraćih sadržaja. 

Kratak sadržaj dopušta brandu da se brzo i učinkovito pošalje snažna poruka. Sadržaj kratkog formata također se može lako čitati na mobilnim uređajima, što  pomaže da dopre do velikog broja čitatelja ciljane skupine. 

  • Kratki sadržaji prikladniji su za osobe koje skeniraju putem interneta nego za čitanje. Većina modernih čitatelja su skeneri - oni prolaze kroz članak brzo, umjesto da ga detaljno čitaju. Takvi čitatelji više vole kratke sadržaje nego duge sadržaje. 
  • Kratak sadržaj prilagođen je za mobilne uređaje.  U doba mobilne tehnologije u kojoj više od 50% online čitatelja pristupa sadržajima na svojim mobilnim uređajima, kratki sadržaji imaju jasnu prednost u odnosu na duge sadržaje. 
  • Potrebno je manje vremena za stvaranje. Još jedna prednost sadržaja kratkog formata je činjenica da se može stvoriti u kratkom vremenu. Tvrtke kratkim sadržajima pišu o temama koje su u trendu u djelatnosti kojom se bave, a ne konkuriraju brandu drugih tvrtki. Osobe koje održavaju svoje vlastite sadržaju (npr.blogove) preferiraju kratke sadržaje zato što ih je jednostavno dijeliti putem društvenih mreža (Facebook, Twitter, LinkedIn etc.).

Prednosti pisanja dugih sadržaja

Mnoge tvrtke odlučuju se za kreiranje dugih sadržaja objavljenih u vidu blogova, studija, e-knjiga etc. Sadržaji duge forme obično sadrže više od 2000 riječi. Tvrtke kreiraju duge sadržaje znajući da ih tražilice rangiraju više od sadržaja kratkog oblika za iste korištene ključne riječi i kao takve imaju veću vidljivost. 

Rezultati istraživanja o SERP-u (Search Engine Results per Page) pokazuju da za optimizaciju web stranice za ključne riječi visoke konkurentnosti tekstovi moraju biti dulji od 1500 riječi jer su pouzdaniji za visoko pozicioniranje u tražilicama. 

Također je dokazano da se dulji sadržaji više dijele i tako dobivaju toliko važni povratni linkovi (backlinks) a sadržaj postaje viralan.

Korelaciju dužine sadržaja i boljeg rangiranja u tražilicama potvrdio je u svojim istraživanjima Brian Dean (Backlinko), a prenio How-To-SEO. Prema tom istraživanju potreban prosječan broj riječi za prvu stranicu na Google tražilici je 1890



Također je nekoliko drugih studija potvrdilo da duži sadržaji bolje funkcioniraju za visoko pozicioniranje stranice kroz tražilice. 

Glavne prednosti dugih sadržaja:
  • Idealni za privlačenje povratnih linkova. Jedna od najvećih SEO prednosti korištenja dugih sadržaja su upravo povratni linkovi. S dugim sadržajima lakše je generirati organski promet i poboljšati rangiranje na tražilicama. Povratni linkovi dolaze od korisnika koje zanima isto što i vas i moguće je povezivanje s vašim sadržajem.  Kratki sadržaji jednostavno ne mogu pružiti dovoljno vrijednosti za povratne linkove. 
  • Daje se čitateljima dublje i šire razumijevanje teme o kojoj se piše - brand vrijednost. Dug i kvalitetan sadržaj je korisniji i sveobuhvatniji od kratkog sadržaja a samim time i veće vrijednosti. Čitatelji često žele dobiti što više informacija s jedne stranice. Također dulji sadržaji kod čitatelja stvaraju impresiju da postoji dublje znanje o određenoj temi. Dugi sadržaj ima mnogo dulji životni vijek zbog čega uloženo vrijeme i trud za kreiranje nisu uzaludni. Tvrtke moraju dulje sadržaje koristiti za poboljšanje svoje vjerodostojnosti i dokazivanja da je brand pouzdan izvor informacija. Značajan utjecaj ne može se napraviti kreiranjem samo kratkih sadržaja. Internet je prezasićen i da bi se postigla vjerodostojnost treba često uložiti mnogo truda upravo u kreiranje duljih i relevantnih sadržaja da se postigne marketinški uspjeh. 
  • Niži troškovi marketinga u budućnosti. Tvrtke uvijek mogu uštedjeti značajna sredstva u marketingu ako koriste duge sadržaje optimizirajući tako visoka mjesta u tražilicama. Dugim sadržajima se generiraju potencijali za dulje vrijeme. 
Postoji mnogo čimbenika uključenih u provođenje uspješne marketinške kampanje putem sadržaja. Bez obzira na prednosti sadržaja i kratkom ili dugom obliku tvrtka mora pronaći pravu mješavinu jer obje vrste sadržaja imaju svoju vrijednost i svrhu. Cilj je pružiti čitateljima najbolje moguće informacije bez obzira na dužinu, a tada je veća vjerojatnost da će to čitatelji i posjetitelji stranice poštovati. 




    Primjedbe

    Popularni postovi s ovog bloga

    Besplatna tablica za kontrolu prihoda i troškova domaćinstva i sve one koji žele pratiti svoje financije

    Provjera sumnjivih linkova bez klikanja

    Kreiranje Gantt dijagrama - primjer marketing plana