Korisni Google operatori za pretraživanje interneta - SEO


Koristite li Google operatore za pretraživanje interneta?

Za uspješno korištenje interneta važno je koliko se dobro navigira internetom i koristi mogućnosti koje pružaju tražilice.

Brzina pronalaženja informacija i njihova točnost pomažu prilikom odlučivanja. Identificirati ključne podatke i poduzeti potrebne radnje možemo uz pomoć alata poput Mangools.

Operatori pretraživanja mogu se koristiti s većinom tražilica ali ovaj tekst je usredotočen na najviše korištenu tražilicu Google. Korisnik treba znati kako brzo istražiti web lokacije i jednostavno pronaći potrebne informaciju na internetu (SEO optimizacija)

Mnogi operatori koji se spominju u ovom tekstu mogu se koristiti s Bing i Yahoo tražilicama.

Navodnici - ""
Operatori pretraživanja su prefiksi koji mogu ograničiti rezultate za bilo koji zadani upit. Kada koristite navodnike da biste nešto potražili, rezultat se ograničava samo na točan izraz.

Jednostavno kopirajte tekst s neke web lokacije i zalijepite u navodnike.

Primjer:



Važno je spomenuti da će Google prilikom korištenja ovog operatera pronaći web stranice koje imaju točan izraz u svom naslovu, opisu ili kopiji. U primjeru rečenica je preduga da bi bila u naslovu.

Site
Vjerojatno najčešće  korišteni operator pretraživanja. Ograničava rezultate na određeno ime domene. Može se upotrebljavati da se sazna koliko je web stranica indeksirano za određenu web lokaciju.


Važno je obratiti pažnju da se ne stavlja razmak između operatora i domene. Ispravno je "site:index.hr" a ne "site: index.hr". Ovaj operator je koristan za pronalaženje određenog sadržaja na određenoj domeni kada se kombinira ključne riječi s njim. 

Na primjer, pojam za pretraživanje "menopauza simptomi site:plivazdravlje.hr" vratit će sve rezultate unutar web stranice na kojima se nalazi pojam menopauza simptomi. 

Isključiti ili dodati riječi u pretraživanje

Operator - ili crtica/minus, isključit će riječi iz rezultata pretraživanja. Na primjer unosom upita "investicijski fondovi -zaba" vratit će se rezultati o investicijskim fondovima, ali će se isključiti sve informacije koje sadrže riječ zaba.

Može se izuzeti više riječi.



Koristite istu ideju da biste izuzeli mnoge izraze ili riječi s točnim podudaranjem. Da biste dodali riječi, jednostavno učinite suprotno dodavanjem znaka + ili plus prije riječi.

Ove naredbe mogu biti vrlo korisne, osobito kada pronalazite marketinške mogućnosti za web-lokaciju.

Allintext i intext operatori

Allintext vraća web stranice koje sadrže riječi koje čine vašu ključnu riječ na tijelu teksta. Međutim to neće uvijek vratiti izraze s točnim podudaranjem. Umjesto toga, ono što traži su slučajevi u kojima se svaka riječ pojavljuje, ali bez određenog reda. 

U osnovi, pretražuje tijelo teksta stranice, isključujući URL-ove, veze i naslove. 
Primjer: 
allintext:marketing planovi

Google pretraživač će vratiti sve one stranice koji u sebi sadrže riječi marketing i planovi. 

Intext
Operator intext radi na isti način, ali za razliku od allintext, neće svaka od vraćenih stranica sadržavati sve riječi koje čine vašu ključnu riječ. 
Npr. intext:marketing planovi, daje one stranice koje u tekstu imaju riječ marketing dok riječ planovi ne mora biti u samom tekstu stranice. 

Zapamtite da će se operatori allintext i intext slomiti ako ostavite razmak između dvotočke i teksta. 

Operatori allintitle i intitle
Ako ste željeli pronaći određeni sadržaj u naslovu tada koristite operatore allintitle i intitle. 

allintitle:marketing planovi 
daje one stranice koje imaju u svom naslovu riječ marketing i planovi

Npr. intitle:marketing planovi 
daje one stranice koje imaju u svom titlu riječ “marketing” dok riječ “planovi” ne mora biti u samom titlu ali se spominje negdje na samoj stranici.

Inanchor i allinanchor
Ako ste ikada pokrenuli kampanju za otkrivanje web stranice prema kojima druge stranice imaju linkove a u čijem anchor tekstu se nalazi neka riječ ili pojam. 
Radi se o tekstu koji se koristi za povezivanje s web stranicom. 

Inanchor -> primjer: 
inanchor:marketing planovi 
dat će one stranice prema kojima druge stranice imaju linkove u čijem anchor tekstu se nalazi riječ marketing ali ne nužno i riječ planovi

Allinanchor -> primjer: 
allinanchor:marketing planovi 
dat će one rezultate prema kojima su druge stranice upotrijebile linkove u čijem anchor tekstu se nalaze i riječ marketing i riječ planovi. 

Postoji nekoliko načina npr. za tekst marketing planovi kako se to može raditi: 
     allinanchor:marketing planovi
     inanchor:marketing + planovi
     inanchor:"marketing planovi"

Allinurl i inurl
Operatori allinurl i inurl omogućuju pretraživanje unutar URL-a web stranice za ključne riječi. 
Tehnika rada ovih operatora je ista kao kod nekoliko gore spomenutih operatora. 

Filetype 
Kada treba pronaći određene vrste datoteka ova naredba je najbolja. Međutim najbolje je koristiti ovu naredbu u kombinaciji s drugim operaterima. 

Primjer: 
filetype:doc diplomski


Na kraju nadam se da ste razumjeli važnost operatora koje se mogu koristiti u Google tražilici i kakvi se rezultati mogu dobiti za SEO optimizaciju. 

Isprobajte različite kombinacije a na kraju uvijek možete koristi alate poput Mangools.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Besplatna tablica za kontrolu prihoda i troškova domaćinstva i sve one koji žele pratiti svoje financije

Provjera sumnjivih linkova bez klikanja

Kreiranje Gantt dijagrama - primjer marketing plana