Pronađite ključne riječi (SEO) koje će unaprijediti vaše poslovanje



Zašto je istraživanje ključnih riječi važno za uspješno online poslovanje?

Istraživanje ključnih riječi (Keyword Research) jedan je od tri važna SEO faktora,  (link building (stvaranja kvalitetnih povratnih linkova), content marketing (izrada sadržaja prema ciljanoj skupini) su ostala dva).

Korištenjem efikasnih ključnih riječi može se odrediti profitabilna niša za tvrtku, bolje pozicionirati u tražilicama i usmjeriti promet za specifične riječi na vašu stranicu i promovirati proizvod ili uslugu, ili povećati online prodaju ako se koristi webshop. Stavljajući se u poziciju ljudi što  upisuju u tražilicu može se njima pomoći da riješe neki svoj problem, obave kupovinu a naravno s druge strane i samoj tvrtki da poveća promet i dobit.

Svaki poduzetnik mora sebi postaviti pitanje, jesu li ključne riječi koje odabire one koje posjetitelji-potencijalni klijenti/kupci upisuju u tražilicu.
Također je važno pitanje na koje poduzetnik treba odgovoriti hoće li posjete na njegovu online lokaciju biti samo posjete ili mu donijeti zaradu.

Cilj ovog članka nije izlaganje vrijednosti pronalaženja tzv. long tail keywords i koliko iste mogu povećati posjećenost web stranice, umanjiti troškove online marketinga već je cilj kalkulacija procijenjene dobiti za pojedinu riječ kako bi se bolje shvatio značaj ključnih riječi za tvrtku sa stanovišta profita. 

Primjer:  

U ovom primjeru korišten je alat  KWFinder  zato  što je njegovo korištenje veoma jednostavno i to do dvije riječi dnevno direktno na dashboardu besplatno bez ikakve registracije a ako želite otvoriti besplatan račun (treba 5 minuta za otvaranje istog) tada se može dnevno istražiti do 5 riječi bez plaćanja. Za više od toga  KWFinder nudi usluge prema  dostupnom cjeniku na web stranici (cijene od 26 $ do 71 $ mjesečno, zavisno o paketu usluge)

Naravno uvijek možete otvoriti Google AdWords račun i besplatno koristi popularan Keyword Planner koji u konkretnom slučaju ipak dizajnom i jednostavnošću korištenja zaostaje za KWFinder


Pretraživana je riječ "torbice" i određen jezik (Any Language) Hrvatski , slika ispod.



Na istom linku može se odrediti bilo koja druga riječ za analizu.

Klikom na Find Keywords dobivena je slika ispod.




Za analizu u primjeru bitan je samo prvi red dobivenog rezultata.

U prvom redu kolona Search ispisan je broj 5400 a u koloni CPC iznos od 0,09 $.

Ta dva podatka dovoljna su da se izvrši kalkulacija procijenjene dobiti na mjesečnom nivou za riječ "torbice" (hrvatsko tržište). Broj 5400 je ukupan broj upita za pretraživanje na mjesečnom nivou za riječ "torbica". Iznos 0,09 $ preračunato 0,54 Kn označava CPC (Cost per Click) - cijenu po kliku koju su oglašivači na AdWords, Bing spremni platiti za klik na njihovu stranicu.

Za izračun je korištena jednostavna kalkulacija: 

Procijenjena dobit na mjesečnom nivou u Kn = ukupan mjesečni broj pretraživanja za zadanu riječ * 0,325 * dobit po jedinici proizvoda u Kn * 0.015


Ukupan mjesečni broj pretraživanja = 5400
Dobit po jedinici proizvoda = 100 Kn (zamišljena dobit za jednu torbicu za potrebe primjera). Ne unosi se u kalkulaciju prodajna cijena po jedinici već dobit po jedinici proizvoda.

Kada se uvrste podaci u kalkulaciju 5400*0,325*100*0.015 dobivamo procijenjenu dobit na mjesečnom nivou od 2632,50 Kn.

Što izračunato znači?  Da se naš link (web stranica) nalazi na 1. poziciji u Google tražilici kada korisnik upiše riječ "torbica" procijenjena dobit od prodaje na mjesečnom nivou iznosi 2632,50 Kn.

Objašnjenje parametara 0,325 i 0,015.

Broj 0,325 je indeks broj i označava 32,5%. Radi se o CTR (Position) parametru koji označava koliko će posjetitelja kliknuti link (web stranicu) koji se nalazi na 1. poziciji u Google tražilici. Ako se link nalazi na 2. poziciji taj parametar iznosi 0,176 (17,6%), 3. poziciji - 0,114 (11,4%). Ukupno 10 linkova (web stranica) koji se kao rezultat nalaze na prvoj stranici dobivaju 91,5% klikova. Više u članku No. 1 Position in Google Gets 33% of Search Traffic [Study]

Parametar 0,015 ili 1,5% ili Average Click Through Rate (CTR) označava koliko će posjetitelja web stranice kupiti proizvod (uslugu) i tvrtki donijeti dobit. Prosječno taj parametar  iznosi 1,91% ali iskustveno kreće se od 1% do 2%. U primjeru je uzeta srednja vrijednost od 1,50%. O parametru Average Clickthrough Rate (CTR) može se više saznati u članku na poznatoj marketinškoj web stranici HubSpot.

Od tako dobivene dobiti potrebno je umanjiti eventualne troškove tvrtke da bi stranica bila na prvom mjestu kada posjetitelji upisuju u tražilicu riječ "torbice". U članku je korištena jednostavna CPC metoda za određivanje troškova.

Kalkulacija:
Troškovi posjeta na stranicu = ukupan mjesečni broj pretraživanja za zadanu riječ * 0,325 * 0,54 Kn


Ukupan mjesečni broj pretraživanja: 5400
Podatak 0,09 $ iz kolone CPC (gore u primjeru) preračunato 0,54 Kn

Troškovi posjeta na stranicu = 5400*0,325*0,54 = 947,70 Kn

Od prethodno izračunate dobiti 2632,50 Kn, odbije se 947,70 Kn troškova i dobije dobit od 1684,80 Kn, što predstavlja i konačnu dobit u primjeru na mjesečnom nivou.

Netko može zaključiti da je to malo i nije vrijedno truda ali samo malim promišljanjem dodati na postojeći primjer više kategorija proizvoda npr. satove, kožnu galanteriju... te uzeti u obzir da se primjer odnosi samo na hrvatsko tržište koje je relativno malo po broju stanovnika a web stranica na hrvatskom može se koristiti i za prodaju u susjednim državama gdje se razumije hrvatski cijeli proces značaja ključnih riječi postaje mnogo jasniji.

Preporuka:  isprobajte KWFinder i ako trebate savjet ili pomoć oko korištenja KWFinder, online analize konkurentskih web stranica i naravno vaše stranice, koristite kontakt formu ovog bloga.

Više tekstova na temu marketinga (digitalni marketing) i SEO


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Besplatna tablica za kontrolu prihoda i troškova domaćinstva i sve one koji žele pratiti svoje financije

Provjera sumnjivih linkova bez klikanja

Kreiranje Gantt dijagrama - primjer marketing plana